Verslag van de schooltuinwerkmiddag

Zondag 4 juni 2023

Verslag van de schooltuinwerkmiddag 2 juni 2023 Er is flink gewerkt. Onder leiding van juf Jitske hebben 2x3 kinderen uit de bovenbouw berkjes geplant in de groen rondjes bij de wadi en daar extra wilgentakken gevlochten. De moeder van Mohamed Reda en de vader van Berat en de juffen Marscha en Cygnea hebben de planten langs de muur en de hekken geleid. Wout heeft onverwachte klusjes gedaan, zoals opvangen van Saskia en Henk van 'de TweE Heren'. Leerpunt: de blauwe regen (2×) was aan het verdrogen (slappe blaadjes). Ze zijn nu teruggesnoeid. Ze hebben ook extra water gekregen, ook op zaterdag en zondag, net als andere net geplante planten en het gras. Dit moet ook de volgende vijf schooldagen gebeuren. Verdere werkzaamheden waren: gras uit de geveltuintjes gehaald, opkomende struikjes tussen de fietsenrekken weggehaald, vuil geraapt, de aarde bij de betonrand aan de voorkant losgemaakt, gras ingezaaid. De komende vier weken mogen we het grasveld niet gebruiken (want net ingezaaid). Daarom wordt het grasveld tijdens schooltijd omringd met rode pylonnen. De tuinwerkers mogen mee naar de strandkastelendag bij Bergen aan Zee (2 september).